keskiviikko 30. maaliskuuta 2016

Elämyksiä merellä ja maalla

Uusittu M/S Amorella, hevostelua, herkuttelua

Lähdimme pian lankalauantain vaihduttua pääsiäispäivään ajamaan kohti Långnäsin satamaa. Satamassa odottelimme hetken uudistuneen M/S Amorellan saapumista, jonka kyydillä olimme suuntaamassa Manner-Suomeen. Emme olleet vielä nähneet omin silmin aluksen uudistuksia, joten innolla odottelimme alukseen pääsyä.
M/S Amorella saapumassa Lumparlandissa Långnäsin satamaan.
M/S Mariella on varmasti tuttu alus monille Viking Linella seilanneille. Tämän aluksen suunnitteluvaiheessa yrityksen johtoa kävi aina Karibianmeren risteilyllä asti tutustumassa aitoon risteilytuotteeseen. Projekti poiki monia hyviä ideoita, mutta kaikkea ei saatu toteutettua M/S Mariellaan. Ideoita ei laitettu silloin suinkaan sivuun, vaan suunniteltiin ”pikkusisko” M/S Amorella. Viking Linelle M/S Amorella valmistui 1988 ja se on pääasiassa seilannut Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan.
M/S Amorellan uusittu ravintola-arcade kannella 8.
M/S Amorella oli nyt uusittavana Ruotsissa Landskronan telakalla 27.01.–10.02.2016. Aluksen yleisilmettä on kohennettu huomattavasti ja laivalla on vaikea kuvitella aluksen olevan vuoden -88 mallia. Esimerkiksi laivan yökerho on uusittu täysin ja sen raikkaan ilmeen kruunaa valtava led-seinä. Lisäksi laivaan rakennettiin myös kaksi uutta hyttiluokkaa, joissa molemmissa on mm. ylelliset parivuoteet. Ennen nukkumaanmenoa oli meidän tutustuttava uudistuksiin, jotka olivat erittäin onnistuneita.
Food Garden on saanut uuden valoisan noutopöydän.
Porrasaula kannella 8 on uusittu lattiaa ja seiniä myöten.
M/S Amorellan Fun Club on nyt raikkaan viihtyisä yökerho.
Aamulla kello oli soimassa varhain. Suuntasimme aluksen Tax Free -myymälään tekemään tuliaisostoksia, jonka päätteeksi lähdin nauttimaan Viking Buffetin meriaamiaisen tarjontaa. Noutopöydät oli katettu kauniisti ja tarjolla oli perinteisiä aamiasruokia - lihapullia, nakkeja, raejuustoa, leipää lisukkeineen, hedelmiä, croissanteja, lettuja… Oli mukava laittaa päivä liikkeelle istuessa laivan keulassa, katsella auringonnousua ja nauttia maukasta aamiaista - LOMA!
Keväisessä säässä lähestyimme kohti Turkua.
Viking Buffetin meriaamiainen antaa hyvän alun päivälle!
M/S Amorellan saavuttua Turkuun suuntasimme kohti Nokiaa anoppini maatilalle. Matka taittui ripeästi aurinkoisessa säässä. Nokialla olikin aika nähdä tuttavia ja nauttia ruoasta. Pääsin myös hevostelemaan, aivan mahtavaa! Illalla olikin vielä luvassa rentoutumista aidossa puusaunassa.

Hevostelua Nokialla.
Aidossa puusaunassa on ilo saunoa.
Hyvin nukutun yön jälkeen olivat suunnitelmat mantereella vastaavia kuin edellisenäkin päivänä. Näimme tuttavia ja kävimme moikkaamassa minunkin sukulaisia Ylöjärvellä. Nautimme myös herkullista hirvipaistia anoppilassa! Oli aika hyvästellä mantereen asukit ja suunnata takaisin kohti Turun satamaa.
Turun satamassa M/S Viking Grace.
Turun satamassa meitä oli jo vastassa Viking Linen lippulaiva M/S Viking Grace. Laivaan päästyämme suuntasimme viettämään iltaa moderniin Frank´s -ravintolaan. Jokainen asiakas saa oman maksukortin, johon rekisteröidään ravintolassa tehdyt tilaukset. Listalla on pitsoja, pastoja, lihaa, salaatteja ja jälkiruokia. Me herkuttelimme pastan ja pippuripihvin parissa. Masut täynnä oli hyvä suunnata ostoksille aluksen Shopping Worldiin.
M/S Viking Grace häikäisee sisustuksellaan.
Rentoa ruokailua M/S Viking Gracella tarjoaa Frank´s.
Ei pelkkä Tax Free, vaan kokonainen ostosmaailma!
Verovapaasta myymälästä tarttui mukaan ”Calvin Klein CK One Summer 2016” -tuoksu. Olen kerännyt tätä sarjaa pitkään ja sain yllättyä, että sarjan tämän vuoden kesätuoksu löytyi jo nyt Viking Linen valikoimasta. Tuoksu sopii niin miehille kuin naisillekin ja tuoksun inspiraatio on saatu kesäisestä seikkailusta viidakossa. Viidakkoteema näkyy jo pullossa ja itse tuoksussa voi aistia myös lime mojiton ripauksella raikasta sitruunaa. Viidakkotunnelmaa huokuva tuoksu oli ehdottomasti ostamisen arvoinen!
Ostosmaailman satoa. Oikealla yllä mainittu tuoksu.
Kaksikerroksisessa Club Voguessa esiintyi Meiju Suvas.
Sisustuksen on suunnitellut dSign Vertti Kivi & Co.
Ennen Ahvenanmaalle saapumista tuli käytyä kuuntelemassa illan tähtiartistia Meiju Suvasta Club Voguessa ja nautittua jälkiruoaksi salmiakkijäätelöä kauniilla Arcadella. Lomamatka oli äärimmäisen onnistunut ja se sisälsi paljon mielenkiintoisia kokemuksia. Omia huippuhetkiäni olivat uudistunut M/S Amorella sekä hevostelu Nokialla.
Långnäsin satamassa M/S Viking Grace.